"Drogi Święty Mikołaju w tym roku proszę o pieska"


Każdy z Nas chociaż raz słyszał takie szlagiery :
"Zwierzę to nie zabawka!"
"Dziecku nie kupuje się zwierząt w prezencie"
Znacie też zapewne slogan #niekupujadoptuj
A teraz kilka słów jakie ja mam zdanie na ten temat z punktu widzenia matki i technika weterynarii.

Po pierwsze zgadzam się z tymi sloganami którymi zasypują Nas media ALE... No właśnie ja mam do tego ALE.

"Zwierzę to nie zabawka" - owszem, ale ma być Naszym przyjacielem, członkiem rodziny, towarzyszem życia! Ma sprawiać Nam radość, a nie być przykrym obowiązkiem. Po części jest zabawką, ale zabawką za którą jesteśmy odpowiedzialni do końca jej lub Naszego życia. Rozumiecie? Więc decyzja o jego adopcji powinna być przemyślana.


"Dziecku nie kupuje się zwierząt w prezencie" - hmmm... Dlaczego nie? Moim zdaniem to cudowny prezent - przyjaciel do końca życia. Tylko że... Dziecko może się znudzić, ale to od Nas zależy czy do tego dojdzie. Ja swoją córkę uczę miłości i empatii w stosunku do zwierząt. Wie, że trzeba dać pieskowi, kotków i ślimakowi jeść. Wie, że Koko (nasz pies) musi wyjść siusiu tak jak Ona i często wychodzi z Nami z nią na spacery. Wie, że kuwete kota trzeba sprzątać i w tym pomaga. Wie dobrze, że Nasze zwierzęta to członkowie Naszej rodziny i trzeba je szanować i o nie dbać. A jeśli nie potrafisz tego wytłumaczyć swojemu dziecku to zdaj sobię sprawę z tego TY i jeśli dziecko nie wyrazi chęci na opiekę nad zwierzęciem bądź gotowy TY zająć się nim do jego śmierci.


"#niekupujadoptuj" - Jeżeli chcesz koniecznie zwierzę rasowe są dwie opcje. Po pierwsze schroniska i fundację - uwierz mi jest wiele rasowych psów czy kotów których ktoś się pozbył. Często są to młode zwierzęta oddawane przez ludzi którzy nie umieli się nimi zająć, bądź właśnie niechciane prezenty. Szczerze zachęcam też do adopcji seniorów. Jeden z Naszych psów był właśnie takim seniorem po przejściach. Stanisław miał ok 9lat i był najbrzydszym i najbardziej chorym amstaffem jakiego w życiu widziałam. Był też najbardziej wdzięcznym psem jakiego poznałam. Gdyby nie My umarł by w schronisku. Daliśmy mu kilka miesięcy życia, straciliśmy masę pieniędzy, czasu i nerwów na leczenie - było warto.
Jeżeli dalej marzy Ci się albo Twojemu dziecku rasowy piękny szczeniaczek pamiętaj TYLKO DOBRA HODOWLA!!! Nie szukaj najtańszego psa czy kota! Znasz stwierdzenie pseudo hodowla? Każdy wie, że coś takiego istnieje. Czy zdajesz sobie sprawę jak wielkie cierpienie jest to dla matki twojego rasowego szczeniaczka? Nasz pies właśnie z takiej hodowli pochodzi. Trzymana na ogrodach działkowych, skrajnie wychudzona, brak opieki lekarza weterynarii, a gdy była odbierana swojemu "właścicielowi" przez policję jedyne co usłyszeli to "Suke zabierzcie z niej już nic nie będzie, ale szczeniaki są dużo warte ich nie oddam"... Naprawdę zróbcie rozeznanie od kogo kupujecie cudownego rasowego pieska naprawdę można znaleźć hodowle które nie są nastawione na zysk tylko na miłość do rasy. Sama znam hodowle w których psy są utytułowane na wystawach międzynarodowych, a suki maja 3-5 mitów w życiu aby nie szargać ich zdrowia - liczcie się tylko z tym, że takie psy czy koty to wydatek kilku albo kilkunastu tysięcy złotych. Może jednak kundelek ze schroniska?

Podsumowując pies, kot, królik czy rybki mogą być najlepszym prezentem jakie Twoje dziecko dostało w życiu, ale to od Ciebie zależy jak to rozegrasz. Jeżeli nie nauczysz swojego dziecka odpowiedzialność i szacunku w stosunku do zwierząt to znaczy, że ani Ty ani Twoje dziecko nie powinno mieć żadnego zwierzęcia. Owszem zwierzę to nie zabawka tylko członek rodziny i nikt nie ma prawa na porzucenie go. Szczerze moja kotka jest najbardziej nerwowa, agresywna i niszczycielska ze wszystkich kotów jakie miałam i poznałam w życiu, ale to JA ją adoptowałam i JA jestem za nią odpowiedzialna do jej lub mojej śmierci. Mimo tego jaka moja kotka jest szczerze ją kocham bo to NASZ  kot, NASZ CZŁONEK RODZINY.


Jeśli Twoje dziecko poprosi Mikołaja o zwierzątko odpowiedz sobie na pytania:
- Czy jestem w stanie wychować swoje dziecko na odpowiedzialną, empatyczną osobę?
- Czy jestem w stanie sam / sama pokochać zwierzę?
- Czy zaopiekujemy się nim do końca jego życia bez względu na koszty i czas?
A jeśli koniecznie chcesz rasowe młode zwierzę :
- Czy jestem w stanie wydać kilka tysięcy na zwierzę z renomowanej hodowli?

Jeśli na te pytania odpowiedzieliście TAK to śmiało zróbcie swojemu dziecku prezent do końca życia i cieszcie się wszyscy najlepszym przyjacielem!

Komentarze